Proč přizpůsobení znamená spokojené řidiče


 

 

Charles Dehergne, který je ředitelem společností TCDA, AVERTY Transports a DUTAY Transports, ví, že když řidiči dostanou vozidla, která chtějí, podpoří to zaangažovanost a loajalitu, což napomáhá úspěchu skupiny společností.

Skupina TCDA Group spoléhá ve svém stále úspěšnějším podnikání na vozidla DAF. V čele TCDA Group je Charles Dehergne, který se v době jejího založení v roce 2011 původně zabýval zprostředkováním nákladní dopravy, což formovalo jeho cestu do oboru přepravy, když skupina provedla akvizici firem AVERTY Transports a DUTAY Transports. Základem úspěchu skupiny je její zaměření na sociální stránku podnikání a sdílení výhod se zaměstnanci: její obrat dosáhl v roce 2016 výše 12 milionů USD.

Charles Dehergne počítá s tím, že mu jeho zaměstnanci příští rok pomohou zvýšit obrat na 20 milionů eur prostřednictvím projektu Výkon 2020. „Zajištění spokojenosti zákazníků je to, co mě pohání a klíčem k úspěchu je naslouchání mým zaměstnancům a zajištění, aby byli spokojení také“, říká. O své řidiče se stará a často se s nimi radí v záležitostech skupiny. „Pohlížím na ně jako na své obchodní zástupce v první linii a zapojuji je do manažerské stránky věcí“, prozrazuje.

„Zajištění spokojenosti mých řidičů je mým klíčem k úspěchu“, říká Charles Dehergne.

Od té doby, co byly společnosti Averty Transports a Dutay Transports zakoupeny skupinou TCDA, začaly do svého vozového parku přidávat vozidla DAF. Tuto volbu podpořil ředitel Charles Dehergne, který si je vědom vynikajícího poměru ceny a hodnoty této značky a pohlíží na ni jako na způsob, jak budovat loajalitu svých řidičů a zaangažovat je do činnosti společnosti.

Skupina TCDA spoléhá ve svém stále úspěšnějším podnikání na vozidla DAF. Firma vznikla jako zprostředkovatel nákladní dopravy v roce 2011, kdy ji Charles Dehergne založil – a v dubnu 2012, když skupina TCDA zakoupila společnost Averty Transports, vstoupila do sektoru přepravy zmražených produktů a přepravy průmyslových nákladů. Od té doby si mladý ředitel skupiny pořídil dva modely DAF, které se integrovaly do vozového parku společnosti Averty. Byl s nimi okamžitě spokojený: „Místní pobočka DAF mi dala dobrou cenu na pětiletou smlouvu nebo 650 000 kilometrů“, vysvětluje Charles Dehergne. Ukázalo se, že vozidla jsou spolehlivá, mají úspornou spotřebu paliva a vyznačují se vysokou efektivitou při přepravě zmražených produktů. Pobočka DAF se navíc osvědčila jako nejlepší, pokud jde o vybavení dílen, služby údržby a vztahy se zákazníky. Konečně, vynikající poměr ceny a hodnoty vozidel DAF mi umožnil vybudovat sociální rozměr, kterého jsem chtěl pro své řidiče dosáhnout“. 

Jak motivovat řidiče

Vzhledem k tomu, že Charles Dehergne vyrůstal ve světě přepravy a formovalo ho strýcovo podnikání v tomto oboru, nenacházel u svých zaměstnavatelů a řidičů motivaci, kterou považoval za zcela zásadní pro podnikový růst: „Společnost, která se chce posouvat kupředu, musí komunikovat se svými zaměstnanci a motivovat je prostřednictvím sdílení zisků“, vysvětluje. „Tak si získáte jejich respekt a závazek vůči firmě. Bylo mi však řečeno, že tvorba nějaké sociální laboratoře na účet firmy nepřichází v úvahu. Tak jsem si ji vytvořil doma a těžil z jejích výsledků: zatímco společnost Averty vykazovala ztrátu 150 000 eur, když jsem ji koupil, můj způsob řízení se sociálními aspekty a sdílením zisku se zaměstnanci a řidiči v dalším roce vynesl 800 000 eur“.

Vyšší objemy a méně řidičů

V roce 2016 Charles Dehergne předpovídal, že krize v sektoru přepravy skončí a že jeho řidiči budou hrát důležitou roli v dosažení úrovně prodejů ve výši 14 milionů eur v roce 2017 a 20 milionů eur v roce 2020, podle jeho projektu Výkon 2020: „Věděl jsem, že zmenšení vozových parků způsobené krizí nevyhnutelně přiměje společnosti k lepšímu řízení přepravy“, uvádí ředitel skupiny TCDA. „Ke zvýšení objemu se přidal nedostatek řidičů a bylo mi jasné, že se zákazníci na naše nabídky a služby budou dívat pozorněji. Proto jsem si dal za cíl poskytnout každému potenciálnímu nebo stávající zákazníkovi informace o našem podnikání, které by jim umožnily předvídat plány přepravy. Když se informace potvrdí, zákazník si vzpomene a zavolá mi“. 

Jak řidičům poskytnout potřebné zázemí a vybavení

Současně připravil Charles Dehergne své zaměstnance na to, že budou reagovat na požadavky objednatelů přepravy do 48 hodin: „Jelikož jsem motivován snahou zajistit spokojenost zákazníků tak, že se stanou středem mé pozornosti, klíč k úspěchu této strategie spočívá v aktivním zapojení operátorů a řidičů do mého podnikatelského plánu,“ zdůrazňuje. „Dělám tedy vše pro to, aby byli spokojení a na oplátku dostávám jejich závazek vůči firmě, protože jsou to oni, kdo firmu řídí, když tam právě nejsem.“ V srdci jeho modelu poskytování služeb jsou řidiči: „Kromě dní s team-buildingem, kterých se účastní operační pracovníci i týmy řidičů, pořádám každé dva měsíce pracovní skupinu se dvěma řidiči-poradci. Věnujeme pozornost všem oblastem neshod a nedodržování pravidel, aby mohly týmy řidičů a operátorů efektivně spolupracovat. Volám je k odpovědnosti prostřednictvím diskuzí o obchodních výsledcích, nákladech na palivo a nehodách. Také jim říkám o komerčních úspěších a plánovaných investicích. Oni mi za to mohou povědět o veškerých stížnostech nebo přáních řidičů. Rovněž předávají veškeré obchodní informace získané od zákazníků. Snažím se dát najevo, že to oceňuji a proto plním jejich přání.“

17 vozidel DAF zakoupených za 18 měsíců

Charles Dehergne pozval své řidiče, aby si vybrali deset nových vozidel svého vozového parku – vybrali si model DAF XF510 a ředitel skupiny TCDA to ihned schválil. „Vozidlo DAF XF510 Euro 6 s automatickou převodovkou vypadá spolehlivě a podává dobrý výkon“, říká Charles Dehergne. „Díky bočním krytům má úspornou spotřebu paliva a současně vypadá dobře. Jeho velká kabina je pro řidiče velmi pohodlná a střešní světlomety jsou skvělým bezpečnostním prvkem při nočních jízdách. Konečně, jeho vynikající poměr cena/kvalita nabídl další příležitost k posílení sociálního rozměru vztahu společnosti se řidiči“. Na začátku roku 2017 zakoupil Charles Dehergne deset vozidel DAF XF510 Super Space Cabs: všechna byla vybavena chladicím boxem, lůžkem s matrací, televizí, parkovací klimatizací a střešními světlomety. Tím si řidiče získal. Úspěch Charlese Dehergne nadchnul, takže koupil další vozidla DAF: „V roce 2018 jsem koupil dva modely DAF XF510 pro společnost Averty a dva modely XF480 (které jsou všestrannější) pro společnost DUTAY – všechny s kabinami Super Space Cab“, říká. Na konci února obdrží společnost Dutay další tři modely XF480 Super Space Cab. „Za 18 měsíců jsem koupil 17 vozidel DAF“. 

1 500 eur navíc při odprodeji

Charles Dehergne je nejspokojenějším členem skupiny TCDA: „Tyto funkce mě stály 5 000 až 6 000 eur na každé vozidlo, ale umožnily mi získat si a udržet ty nejlepší řidiče“, svěřuje se Charles Dehergne. „Vím také, že při odprodeji dostanu za každé vozidlo 1 500 eur navíc“. Mladý manažer také vylepšil každodenní život řidičů a poskytl jim pohodlné zařízení se sprchami a toaletami v novém působišti, které se otevřelo v červnu 2018 v Aizenay. Na parkovišti jsou teď dvě čerpací stanice vybavené malým satelitním zařízením pro druhou nádrž: „Řidiči už nemusejí lézt s palivovou hadicí pod vozidlo, aby ji naplnili“, říká spokojeně. Součástí parkoviště jsou také tři myčky: jedna z nich je vybavena plošinou a hadicemi značky Karcher připojenými k nadzemní konstrukci. „S těmito hadicemi mohou řidiči snadno čistit kola a střechy přívěsů“, vysvětluje Charles Dehergne. „Tohle vybavení jim každý týden ušetří čtyřicet minut při čištění vozidla“. 

Z pohledu řidiče: „DAF je vždycky pohodlný“

Aurélien Bignon a vozidla DAF, to je dlouhá historie vzájemné náklonnosti. „Jako dítě jsem jezdil ve vozidlech DAF s tátou – on byl řidič a moje máma pracovala jako operátorka“, říká. „Jako řidič jsem v prvním zaměstnání v roce 2002 řídil vozidlo DAF“. Takže opravdu moc chtěl řídit jeden z deseti modelů DAF XF510 Super Space Cab, které společnost Averty Transports získala v lednu 2017. Nebylo to snadné, protože pro společnost jezdil jen po národních silnicích od března 2015: „Ale moc by mě mrzelo, kdybych jedno nedostal“, svěřuje se. Takže když dostal model DAF XF510 vybavený těmi nejlepšími funkcemi pro své týdenní cesty, kdy přepravuje čerstvé a mražené produkty mezi Aizenay (85) a Paříží, byl moc šťastný: „DAF je vždycky pohodlný“, začíná a září mu oči. „Má velkou kabinu, lůžko s pohodlnou matrací, chladicí box a televizi… je to prostě skvělé. Na ergonomické přístrojové desce jsou všechny ovládací prvky po ruce a volant je perfektní pro přesné řízení“.

Hrdý na svůj DAF

Pro noční řidiče na hlavních trasách je dlouhý dosah střešních světlometů opravdový „dar shůry“: „Když jedu lesem, vidím divoká zvířata přebíhající přes cestu“. Ale úplně nejradši mám funkci denní klimatizace: „Klimatizace udržuje rovnoměrnou teplotu v kabině, dokonce i v létě“, říká. „Méně se unavím, lépe spím a obecně jsem v práci raději. Zákazníci jsou najednou v pohodě a povídají si o tom, jaká byla cesta, nebo mi pochválí perfektní auto. Pak nemají nejmenší problém naložit do něj své zboží“. Aurélien Bignon je na svůj DAF hrdý a je vděčný svému šéfovi. Umí si představit, že bude u společnosti Averty Transports ještě spoustu let. Jeho ambice po deseti letech služby? „Stát se řidičem-poradcem,“ doufá.

Lepší služby, lepší DAF