Společnost DAF respektuje vaše soukromí. Soubory cookie používáme k nejrůznějším účelům, jako jsou například funkce internetových stránek a podpora zacílení našich marketingových aktivit. na našich internetových stránkách i mimo ně. Pokud budete pokračovat v návštěvě našich internetových stránek, souhlasíte s naším používáním souborů cookie. Chcete-li však přizpůsobit své předvolby souborů cookie, klikněte na možnost „Změnit nastavení“ níže. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Další informace naleznete v našem Oznámení týkajícím se souborů cookie.
DAF XF H2 Innovation Truck

Vodík

Zajímavá možnost pro budoucnost

 

Společnosti DAF vyznává filozofii, že a cestě k dekarbonizaci silniční dopravy je nutné prozkoumat kompletní sadu technologií. Kromě řešení využívajících elektrické akumulátory, která již dnes nabízíme, a hybridních nákladních vozidel, která se právě vyvíjejí, se vodíková technologie může stát velmi zajímavou možností pro budoucnost.

 
 

Zkoušky s technologií palivových článků

Chceme-li v budoucnu dosáhnout skutečného průlomu s vodíkovou technologií, je nezbytné nyní podniknout první kroky. A přesně to děláme.’Společně s společnostmi Toyota a Shell zahájila mateřská společnost společnosti DAF společnost PACCAR rozsáhlé zkoušky nákladních vozidel s vodíkovým pohonem a sofistikovanou technologií palivových článků v přístavu Los Angeles.

 
 

 

‘Ocenění Truck Innovation Award 2022’

S uvedením vozidel DAF nové generace máme kompletní a energeticky velmi úspornou platformu pro nové generace nosičů a hnacích soustav na alternativní energie. Skvělým příkladem je nový inovativní nákladní vůz DAF XF H2 s vodíkovým motorem s vnitřním spalováním, který byl oceněn cenou European ‘Truck Innovation Award 2022’.

Ocenění Truck Innovation Award je iniciativou poroty International Truck of the Year (IToY) a oceňuje nový, slibný technologický vývoj, který může hrát klíčovou roli v udržitelné budoucnosti v sektoru užitkových vozidel.

 

 
 

Pohon vozidel pomocí vodíku

Vodík je ve střednědobém a dlouhodobém horizontu bezpochyby možností pro pohon nákladních vozidel. Ve skutečnosti existují dvě různé možnosti. V obou případech lze dosáhnout 100% snížení emisí CO2 při použití ekologicky vyrobeného vodíku.

  • palivový článek využívající vodík ke generování elektřiny a napájení elektrického motoru
  • nebo využití vodíku jako paliva pro spalovací motor. 

 

 
 

Související informace