DAF-Bandenspanning-skelterrace-FINAL-006

 

Jak se projeví správný tlak v pneumatikách?

Jeden okruh, dvě motokáry a různé tlaky v pneumatikách. Jak se projeví nízký tlak v pneumatikách? Společnost DAF provedla experiment. Podívejte se na video a nechte se překvapit.

 

 

Předejděte roztržení pneumatiky

Pneumatiky představují styčný bod mezi vozidlem a povrchem vozovky. Proto musejí být v nejlepším stavu. A to včetně správného tlaku v pneumatikách. 

Je-li tlak příliš nízký, pneumatiky se zdeformují v důsledku hmotnosti, kterou musejí nést. Deformace vytváří další valivý odpor, což zvyšuje spotřebu paliva. Nízký tlak v pneumatikách navíc zvyšuje jejich opotřebení. Měkké pneumatiky se totiž mohou v důsledku nepřetržité deformace zahřívat. Pokud teplota příliš stoupne, může se uvolnit běhoun a pneumatika se roztrhne.

DAF-Bandenspanning-skelterrace-FINAL-001
 
DAF-CF-530-FTT-6x4-XF-530-FAN-6x2-3840-dark

Systém sledování tlaku v pneumatikách (TPMS) pro nová vozidla

Prevence je lepší než léčba. Z toho důvodu společnost DAF nabízí systém sledování tlaku v pneumatikách (TPMS) na nových vozidlech řady CF a XF s motory MX-11 nebo MX-13. Díky snímačům v pneumatikách má řidič stále přehled o hodnotě teploty a tlaku jednotlivých pneumatik na přístrojové desce a může v případě potřeby zakročit.

 

Důležité kontroly kromě tlaku v pneumatikách

Mnoho provozovatelů přepravy bylo nuceno přerušit provoz. Nyní, když se ekonomika znovu probouzí, je čas vyrazit na cestu. Před cestou však doporučujeme zkontrolovat tlak v pneumatikách. Navíc doporučujeme zkontrolovat hladinu oleje a chladicí kapaliny a také zkontrolovat brzdy a řízení. Nakonec se nezapomeňte podívat do motorového prostoru, protože v tomto teplém úkrytu se líbí ptákům a hlodavcům (to si nevymýšlíme). 

Chcete se dozvědět více o zodpovědné kontrole svého vozového parku? Přečtěte si tento článek o tom, jak dostat vaše vozidla znovu do špičkového stavu.