Společnost DAF respektuje vaše soukromí. Soubory cookie používáme k nejrůznějším účelům, jako jsou například funkce internetových stránek a podpora zacílení našich marketingových aktivit. na našich internetových stránkách i mimo ně. Pokud budete pokračovat v návštěvě našich internetových stránek, souhlasíte s naším používáním souborů cookie. Chcete-li však přizpůsobit své předvolby souborů cookie, klikněte na možnost „Změnit nastavení“ níže. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Další informace naleznete v našem Oznámení týkajícím se souborů cookie.
DAF-CF-Hybrid-main-press-release-iaa

Hybridní elektrická vozidla

To nejlepší z obou světů

 

HEV neboli Hybridní elektrická vozidla – kombinují to nejlepší z obou světů: plně elektrický pohon v městských oblastech a technologie ekologického vznětového motoru na všech ostatních místech. Společnost DAF testuje tuto velmi slibnou technologii, která má velkou výhodu v podobě schopnosti přizpůsobit se téměř jakékoli situaci.

 

 
DAF-CF-Hybrid-Driveline

DAF CF Hybrid

Vozidla DAF CF Hybrid Innovation, která se v současnosti testují v praktických podmínkách, jsou vybavena vznětovým motorem PACCAR MX-11 o objemu 10,8 l (a výkonu až 330 kW / 450 k) a elektrickým motorem ZF (o výkonu 75 kW / 100 k, špičkový výkon: 130 kW / 175 k), který je integrovaný se speciální převodovkou ZF TraXon pro hybridní hnací soustavy. Elektrický motor je poháněn sadou akumulátorů s výkonem 85 kWh, která se dobíjí při používání vznětového motoru. Když je akumulátor plně nabitý, vozidlo – v závislosti na celkové hmotnosti – má elektrický dojezd až 50 kilometrů, což je více než dost pro cestování do městských oblastí a zpět.

 

Mimo město je model CF Hybrid poháněn čistým a efektivním vznětovým motorem PACCAR MX-11, který nabízí provoz na dlouhé vzdálenosti. Energie generovaná výfukovou brzdou a funkcí ovládání rychlosti sjíždění ze svahu se využívá v elektrickém motoru a slouží jako záloha vznětového motoru. To je velmi přínosné jak z hlediska spotřeby paliva, tak z hlediska emisí CO2, když se používá vznětový motor.

 

 
DAF CF Hybrid-Innovation Truck

Společnost DAF začíná testovat tahač CF Hybrid v běžném provozu

Marcel Pater (Peter Appel Transport): „Společně s naším klientem, společností Albert Heijn, se stále snažíme nalézt způsoby, jak snížit svou stopu CO₂. Ve městě jezdíme na plně elektrický pohon s vozidlem DAF CF Hybrid a vznětový motor vozidla znamená, že můžeme bez problému jezdit do různých distribučních center a zase zpět.“

Další informace
 

Jak splnit přísnější emisní předpisy

Hybridní řešení rovněž umožňují provozovatelům přepravy splnit přísnější emisní předpisy. Od roku 2025 bude několik evropských měst vpouštět do městských center pouze užitková vozidla s nulovými emisemi. Pro těžká a středně těžká nákladní vozidla, která většinu kilometrů ujedou mimo městské oblasti, představuje hybridní technologie dokonalé řešení tohoto omezení. Plně elektrická jízda zajišťuje nulové emise v centrech měst, zatímco technologie ekologického vznětového motoru nabízí maximální dojezd a flexibilitu mimo město.

DAF-CF-Hybrid-Ghostview
 
DAF-CF-Hybrid

Hybridní technologie DAF

Společnost DAF se může pochlubit dlouhou historií v oblasti hybridní technologie. V roce 2010 jsme vyvinuli model LF Hybrid, který měl plně elektrický dojezd 2 kilometry. Náš experimentální model XF Hybrid byl vyvinut v roce 2012 a dokázal ujet 1,5 kilometru na plně elektrický pohon. Model DAF Convenient, pojmenovaný po projektu z roku 2016, který byl financován Evropskou unií, byl zkušebním hybridním vozidlem, které dosáhlo úspornější spotřeby paliva a mělo plně elektrický dojezd 3 až 6 kilometrů. V roce 2017 vzniklo v rámci projektu EU EcoChamps hybridní vozidlo, které mělo úspornější spotřebu paliva a plně elektrický dojezd 10 kilometrů, při nižší ceně a hmotnosti.

 
 
 

Související informace