Společnost DAF respektuje vaše soukromí. Soubory cookie používáme k nejrůznějším účelům, jako jsou například funkce internetových stránek a podpora zacílení našich marketingových aktivit. na našich internetových stránkách i mimo ně. Pokud budete pokračovat v návštěvě našich internetových stránek, souhlasíte s naším používáním souborů cookie. Chcete-li však přizpůsobit své předvolby souborů cookie, klikněte na možnost „Změnit nastavení“ níže. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Další informace naleznete v našem Oznámení týkajícím se souborů cookie.
PACCAR-model-range-FW

Společnost PACCAR dosáhla solidních čtvrtletních tržeb a zisku, zejména díky rekordním ziskům PACCAR Parts a PACCAR Financial

 
Download
  • středa 10. listopadu 2021
  • Bellevue, Washington
  • PACCAR Inc.
 

„Společnost PACCAR oznámila za třetí čtvrtletí roku 2021 solidní výnosy a čistý zisk,“ uvedl generální ředitel Preston Feight. „Ve výsledcích společnosti PACCAR za třetí čtvrtletí se odrážejí rekordní zisky PACCAR Parts a PACCAR Financial Services. Poptávka po nových vozidlech Kenworth, Peterbilt a DAF představených v tomto roce je velmi vysoká. Společnosti Kenworth, Peterbilt a DAF dodaly ve třetím čtvrtletí 32 800 nákladních vozidel i přes nedostatek polovodičů, který postihuje celé odvětví a který je také příčinou, proč společnost PACCAR nedodala dalších přibližně 7 000 vozidel. Předpokládáme, že po vyřešení problémů v dodavatelském řetězci dojde ke zlepšení globální výroby nákladních vozidel. Jsem velmi hrdý na naše zaměstnance, kteří zákazníkům poskytují produkty a služby té nejvyšší kvality.“

 

Společnost PACCAR dosáhla ve třetím čtvrtletí tohoto roku čistého zisku ve výši 377,7 milionu USD (1,08 USD na zředěnou akcii) v porovnání s 385,5 milionu USD (1,11 USD na zředěnou akcii) za stejné období loňského roku. Tržby ve třetím čtvrtletí činily 5,15 miliardy USD v porovnání s 4,94 miliardy USD za třetí čtvrtletí roku 2020. Zisk PACCAR za prvních devět měsíců roku 2021 činil 1 340,7 milionu USD (3,85 USD na zředěnou akcii) v porovnání s 892,6 milionu USD (2,57 USD na zředěnou akcii) za stejné období loňského roku. Čisté tržby za prvních devět měsíců roku 2021 činily 16,84 miliardy USD proti 13,16 miliardy USD v loňském roce.

Nejdůležitější finanční údaje za třetí čtvrtletí roku 2021
Nejdůležitější finanční výsledky společnosti PACCAR za třetí čtvrtletí roku 2021:

  • Čisté tržby a výnosy 5,15 miliardy USD.
  • Čistý zisk 377,7 milionu USD.
  • Celkem dodáno 32 800 nákladních vozidel.
  • Rekordní tržby PACCAR Parts ve výši 1,26 miliardy USD.
  • Rekordní zisk před zdaněním PACCAR Parts ve výši 280,8 milionu USD.
  • Rekordní zisk před zdaněním Financial Services ve výši 120,1 milionu USD.
  • Objem finančních prostředků na výrobu a obchodovatelných cenných papírů 3,65 miliardy USD.
  • Finanční prostředky generované provozem 282,5 milionu USD.
  • Akciový kapitál 11,33 miliardy USD.

 

Nejdůležitější finanční údaje za devět měsíců roku 2021
Nejdůležitější finanční výsledky společnosti PACCAR za prvních devět měsíců roku 2021:

  • Čisté tržby a výnosy 16,84 miliardy USD.
  • Čistý zisk 1,34 miliardy USD.
  • Zisk před zdaněním PACCAR 797,7 milionu USD
  • Zisk před zdaněním Financial Services 303,0 milionu USD.
  • Kapitálové investice 347,4 milionu USD a výdaje na výzkum a vývoj 237,0 milionu USD.
  • Finanční prostředky generované provozem 1,15 miliardy USD.

 

Globální trhy s nákladními vozidly

„K ekonomickému růstu v USA přispívá především výroba, stavebnictví a sektor spotřebního zboží,“ uvedl Mike Dozier, senior viceprezident společnosti PACCAR. Předpokládá se, že objem prodeje nákladních vozidel třídy 8 v USA a Kanadě dosáhne v roce 2021 přibližně 230 000–250 000 kusů. V roce 2022 se pak prodej nákladních vozidel třídy 8 předpokládá v rozmezí 250 000–290 000 kusů při předpokladu zlepšení situace v dodavatelském řetězci. 

Počet vozidel nově registrovaných v Evropě v segmentu nad 16 tun se v tomto roce odhaduje na 260 000–280 000 kusů. V roce 2022 se pak objem trhu předpokládá asi 260 000–300 000 vozidel. Harry Wolters, prezident společnosti DAF, k tomu uvedl: „Vozidla DAF poskytují našim zákazníkům vynikající spolehlivost, hospodárnost a komfort pro řidiče.“ DAF XF získal již třetím rokem v řadě ocenění „Fleet Truck of the Year“ v rámci prestižních Motor Transport Awards ve Velké Británii.

Objem jihoamerického trhu s nákladními vozidly v kategorii nad 16 tun vzroste dle předpokladu v roce 2021 na 120 000–130 000 kusů. Podíl DAF na brazilském trhu v segmentu vozidel nad 16 tun činil za prvních devět měsíců roku 5,6 %. V roce 2022 se objem jihoamerického trhu s nákladními vozidly v kategorii nad 16 tun odhaduje v rozmezí 130 000–140 000 kusů. DAF byl již čtvrtým rokem poctěn oceněním brazilské oborové organizace FENABRAVE „rand of the Year“.

Nová vozidla Kenworth, Peterbilt a DAF

Společnosti Peterbilt a Kenworth zahájily ve třetím čtvrtletí výrobu nákladních vozidel nové generace – Peterbilt 579 a Kenworth T680. Tato vozidla, představená začátkem tohoto roku, mají nový design exteriéru a optimalizované aerodynamické tvary. Pohání je motory PACCAR MX-13 a MX-11 s integrovanou převodovkou PACCAR. Nová vozidla dosahují až 7% úspory paliva. Jsou osazena kabinou s nižší hlučností v interiéru, individuálně nastavitelným 15" digitálním displejem, technologií konektivity a novými bezpečnostními prvky ADAS. „Nejmodernější technologie nových vozidel Peterbilt a Kenworth přinášejí našim zákazníkům vyšší provozní produktivitu,“ uvedl Jason Skoog, generální ředitel společnosti Peterbilt a viceprezident společnosti PACCAR.

Nákladní vozidlo Peterbilt 579

Společnost DAF spustila v září výrobu nových vozidel DAF XF, XG a XG+. „Po představení těchto vozidel DAF letos v červnu si zákazníci objednali již více než 10 000 kusů,“ uvedl Harry Wolters, prezident společnosti DAF. „Nová vozidla DAF nabízejí bezkonkurenční výkony, mimo jiné úsporu paliva až 10 %, kamery pro boční výhled, prostornější interiér a individuálně nastavitelnou digitální přístrojovou desku. Optimalizovaná silueta splňuje nové evropské nařízení upravující konstrukci nákladních vozidel.“

Nákladní vozidla DAF XG+, XG a XF

Společnosti Peterbilt a Kenworth zahájily ve třetím čtvrtletí výrobu nových středních nákladních vozidel. Nová vozidla třídy 5–7 patří mezi nejlepší ve své kategorii, mají o osm palců širší kabinu se sedadly pro tři osoby, pohodlnější nastupování a vystupování, o 50 % sníženou hlučnost v interiéru a lepší výhled z místa řidiče. Motory střední kategorie PACCAR PX-7 a PX-9 ve spolupráci s nově zaváděnou 8stupňovou automatickou převodovkou PACCAR TX-8 poskytují výkon až 350 koní a točivý moment 1 356 Nm. „Nová střední nákladní vozidla Kenworth a Peterbilt představují pro naše zákazníky nový oborový standard z hlediska kvality, spolehlivosti a výkonů,“ uvedl Kevin Baney, generální ředitel společnosti Kenworth a viceprezident PACCAR.

Vedoucí postavení společnosti PACCAR v sektoru elektrických vozidel 

Společnosti Peterbilt, Kenworth a DAF si drží vedoucí postavení v sektoru bezemisních vozidel, kdy zákazníkům nabízejí již sedm modelů akumulátorových elektrických vozidel. Těžká a střední akumulátorová elektrická vozidla PACCAR nabízejí zákazníkům konkurenceschopné celkové náklady v městském a regionálním provozu, při manipulaci se zbožím v přístavech a svozu odpadu. 

Společnost Peterbilt dodala ve třetím čtvrtletí deset elektrických vozidel Model 579EV, která budou využita v přístavu Oakland, v posledním čtvrtletí pak dodá dalších pět modelů Peterbilt 579EV pro přístav Long Beach. Společnost Kenworth dodala deset vozidel T680E poháněných vodíkovými články přístavu v Los Angeles. Zde budou podrobena zkouškám v reálném provozu, které pořádá společnost Peterbilt ve spolupráci s partnery Shell, Toyota a UPS. „Vozidla Kenworth a Peterbilt s elektrickým či vodíkovým pohonem již využívají naši zákazníci v různých oborech,“ uvedl Darrin Siver, senior viceprezident společnosti PACCAR.

Společnosti PACCAR, Aurora a FedEx zahajují program autonomních nákladních vozidel 

Společnost PACCAR ve spolupráci se společnostmi Aurora, která má vedoucí postavení v oblasti technologií autonomních vozidel, a FedEx, jednou z největších přepravních a logistických společností na světě, zahájila program provozních zkoušek autonomních nákladních vozidel v dálkové přepravě.

Nákladní vozidla PACCAR schopná autonomní jízdy a konfigurovaná systémem Aurora Driver přepravují náklady společnosti FedEx mezi Dallasem a Houstonem po dálnici I-45 na trase, která tam a zpět měří 500 mil. Vozidla jezdí autonomně, pro zajištění maximální bezpečnosti je ovšem na palubě i záložní řidič. „Společnost PACCAR je velmi potěšena, že může na tomto inovativním projektu spolupracovat s předními společnostmi v oboru, jakými jsou právě FedEx a Aurora,“ uvedl John Rich, technický ředitel společnosti PACCAR. „Tato nová spolupráce je důkazem velkého pokroku, jehož PACCAR a Aurora v rámci své strategické aliance dosahují,“ dodal J. Rich.

Společnosti Kenworth, Peterbilt a DAF představují nejmodernější služby propojení vozidel 

PACCAR Connect je nejmodernější platforma sloužící k propojení nákladních vozidel. Systém, umožňující nastavení vlastní konfigurace, tvoří vlastní hardware a software, jež zajišťují vysokou míru bezpečnosti dat, aktualizaci softwaru na dálku a pokročilé nástroje pro správu vozového parku. Zákazníci navíc mohou nákladově efektivním způsobem integrovat do systému svá stávající řešení a aplikace pro správu vozových parků. Počínaje říjnem tohoto roku začala společnost PACCAR instalovat systém PACCAR Connect do vozidel DAF XF, XG a XG+. „Zákazníci ocení zjednodušení činností spojených se správou vozového parku. Nový systém jim navíc umožní průběžně zvyšovat výnosy,“ poznamenal Bart Lore, senior ředitel PACCAR pro služby propojování vozidel.

Kapitálové investice, výzkum a vývoj

Vynikající dlouhodobé zisky, skvělá rozvaha a konzistentní zaměření na kvalitu umožnily společnosti PACCAR investovat v posledním desetiletí 7,3 miliardy USD do výstavby nových závodů a rozšiřování těch stávajících a rovněž do inovativních produktů a nových technologií. Odhaduje, že kapitálové investice budou v roce 2021
činit 525–550 milionů USD, náklady na výzkum a vývoj pak 320–330 milionů USD. Společnost PACCAR předpokládá, že v příštím roce vloží do kapitálových projektů 425–475 milionů USD a investice do výzkumu a vývoje budou činit 350–400 milionů USD. 

„Společnost PACCAR investuje do technologií čistých vznětových motorů a bezemisních pohonných soustav, do autonomních systémů, služeb propojení vozidel, dále pak do výrobních prostředků nové generace a distribučních systémů,“ uvedl Harrie Schippers, prezident a finanční ředitel společnosti PACCAR. 

PACCAR Parts dosáhla rekordních tržeb a zisku před zdaněním 

Společnost PACCAR Parts dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2021 rekordního zisku před zdaněním ve výši 280,8 milionu USD, což představuje 34% nárůst proti 210,2 milionu USD ve třetím čtvrtletí roku předchozího. Tržby za třetí čtvrtletí roku 2021 činily rekordních 1,26 miliardy USD proti 1,02 miliardy USD za třetí čtvrtletí minulého roku. PACCAR Parts dosáhla za prvních devět měsíců roku 2021 zisku před zdaněním ve výši 797,7 milionu USD, což představuje nárůst 38 % v porovnání s 576,8 milionu USD za prvních devět měsíců roku 2020. Tržby PACCAR Parts za prvních devět měsíců činily 3,63 miliardy USD proti 2,84 miliardy USD za stejné období roku loňského. „Tržby a zisky z prodeje dílů ve třetím čtvrtletí byly vysoké díky intenzivnímu využívání vozidel ze strany zákazníků, vysoce kvalitnímu provozu logistiky, silné poptávce po součástkách pohonných soustav a růstu naší platformy e-commerce,“ poznamenal David Danforth, viceprezident společnosti PACCAR a generální ředitel PACCAR Parts. „Prodej PACCAR Parts prostřednictvím e-commerce vzrostl za prvních devět měsíců tohoto roku o 37 % v porovnání se stejným obdobím roku loňského.“

Společnosti Financial Services dosahují rekordních výsledků

PACCAR Financial Services (PFS) nabízí konkurenceschopné retailové financování dealerům i zákazníkům společností Peterbilt, Kenworth a DAF. PFS spravuje portfolio 199 000 nákladních vozidel a návěsů v celkové hodnotě 14,94 miliardy USD. Do tohoto segmentu je zahrnuta i společnost PacLease, přední poskytovatel komplexních služeb leasingu nákladních vozidel s vozovým parkem čítajícím 38 300 vozidel. 

PACCAR Financial Services (PFS) dosáhla ve třetím čtvrtletí tohoto roku rekordního zisku 120,1 milionu USD v porovnání s 55,5 milionu USD ve třetím čtvrtletí roku 2020. PFS dosáhla ve třetím čtvrtletí roku 2021 tržeb ve výši 409,1 milionu USD proti 397,6 milionu USD za stejné období roku loňského. Za prvních devět měsíců roku 2021 generovala PFS zisk před zdaněním ve výši 303,0 milionu USD v porovnání s 159,3 milionu USD v roce loňském. Tržby za devět měsíců činily 1,30 miliardy USD proti 1,14 miliardy USD ve stejném období loňského roku. Viceprezident Todd Hubbard k tomu uvedl: „PFS dosáhla ve třetím čtvrtletí rekordních výsledků díky vynikající kvalitě svého portfolia a dobrým cenám použitých vozidel. PFS těží z investic do svých 12 světových center použitých vozidel, která prodávají větší množství použitých nákladních vozidel za vyšší prodejní ceny.“ Další centrum prodeje použitých vozidel PFS se právě staví v Madridu ve Španělsku. Cena nákladních vozidel Kenworth a Peterbilt při následném prodeji převyšuje ceny vozidel konkurenčních značek o 10–20 %.

„PFS poskytuje komplexní technologická řešení, elitní služby zákazníkům a skvělou podporu odvětví dopravy. Dealeři a zákazníci značek Kenworth, Peterbilt a DAF oceňují snadnost spolupráce s PFS,“ řekl Craig Gryniewicz, prezident PACCAR Financial Corp. Vynikající rozvaha společnosti PACCAR společně s úvěrovým ratingem A+/A1 umožňuje PFS vynikající přístup na trhy s cennými papíry a střednědobými směnkami, díky čemuž může PFS se ziskem podporovat prodej nákladních vozidel PACCAR ve 26 zemích na čtyřech kontinentech.

Společnost PACCAR získala ocenění za vedoucí postavení ESG

Společnosti PACCAR se dostalo pocty od Women in Trucking Association v podobě ocenění „Nejlepší zaměstnavatel pro ženy pracující v oblasti dopravy“ za rok 2021, a to za podporu genderové různorodosti, pružné pracovní doby, za solidní odměňování a benefity, vzdělávání a příležitosti k dalšímu odbornému a kariérnímu rozvoji. „Společnost PACCAR zaměstnává, rozvíjí a podporuje ty nejtalentovanější lidi a zajišťuje, aby naši zaměstnanci reprezentovali různorodost přítomnou v globální komunitě,“ uvedl Jack LeVier, viceprezident pro lidské zdroje. 

Společnost PACCAR získala v letošním roce také několik ocenění za svůj příspěvek k ochraně životního prostředí. Společnost si vysloužila skóre CDP Climate Change A–, umístila se tedy mezi 15 % nejlepších přibližně z 9 500 firem zveřejňujících zprávy CDP o svých environmentálních postupech. Společnost PACCAR se podílí na Science Based Targets Initiative a stanovila si ambiciózní cíl snížit do roku 2030 svou uhlíkovou stopu o 35 % ve svém vnitřním provozu a v energiích pořizovaných od dodavatelů a o 25 % u aktivit týkajících se dodavatelů a zákazníků. Výrobní závod Kenworth Chillicothe nedávno získal ocenění Encouraging Environmental Excellence “E3” Platinum Award od Ohio Environmental Protection Agency a stal se tak jedním z pouhých tří laureátů v celém Ohiu. Závod Kenworth Renton získal status EnviroStar green business ve státě Washington za své postupy environmentálního řízení. Nákladní vozidla Kenworth T680 a Peterbilt 579 získala označení EPA SmartWay za svůj komplexní aerodynamický paket, pneumatiky s nízkým valivým odporem a snížené množství emisí. Všechny výrobní závody PACCAR po celém světě mají zavedeny programy environmentálního řízení certifikované dle ISO 14001.

 
 

Kontakty pro tisk

Jste novinář či novinářka? Kontaktujte nás a získejte další informace o společnosti, našich produktech a službách nebo o jakémkoli dalším tématu.

Rutger Kerstiens
Corporate Communications Department

Tel.: +31 (0)40 214 4191
E-mail: rutger.kerstiens@daftrucks.com

Rutger Kerstiens