
Efektivita budoucnosti
Bezkonkurenční efektivita
Model DAF XD nové generace je novým měřítkem efektivity v segmentech distribuce a specializované přepravy. Jeho vynikající výkon – který vede k nejnižším emisím – je výsledkem vysoce aerodynamického designu a ultramoderní hnací soustavy PACCAR MX-11 s automatizovanou převodovkou TraXon. Příznivá hmotnost vozidla a vynikající možnosti servisu přispívají k nejvyššímu užitečnému zatížení a také provozuschopnosti ve své třídě.
Skvělá aerodynamika
Nový model DAF XD, to je víc než stylový vzhled. Na základě rozsáhlých simulací a silničních testů zahrnuje optimální design řadu prvků, které vytvářejí extrémně nízký odpor vzduchu, protože navádějí vítr kolem vozidla, skrze něj a pod ním. To přispívá k větší úspoře paliva, snižuje emise a činí z nového modelu DAF XD skvělou nabídku pro vaši firmu.
Motor PACCAR PX-7 o objemu 6,7 litru se 6 válci
Řada DAF XD byla doplněna o nový motor PACCAR PX-7
- 167 kW / 230 k / 900 Nm při 900–1800 ot./min
- 189 kW / 260 k / 1000 Nm při 1000–1700 ot./min
- 212 kW / 290 k / 1100 Nm při 1100–1600 ot./min
- 227 kW / 310 k / 1200 Nm při 1200–1500 ot./min
Automatické převodovky PowerLine
Model XD s motorem PACCAR PX-7 je vybaven novou 8stupňovou plně automatickou převodovkou Powerline, která nabízí optimální rozložení převodových stupňů. Automatické řazení bez přerušení točivého momentu umožňuje plynulé řazení převodových stupňů a rychlou odezvu škrticí klapky, což přináší vynikající komfort a jízdní vlastnosti.


Nový standard výkonu hnací soustavy
V modelu DAF XD nové generace byly všechny aspekty hnací soustavy optimalizovány pro distribuci a profesionální aplikace, počínaje motorem. Motory PACCAR MX-11 se vyznačují mnoha inovacemi pro bezkonkurenční účinnost.
- K dispozici je pět jmenovitých výkonů:
XF 300 MX-11 (220 kW / 299 k)
XF 340 MX-11 (251 kW / 341 k)
XF 370 MX-11 (270 kW / 367 k)
XF 410 MX-11 (300 kW / 408 k)
XF 450 MX-11 (330 kW / 449 k) - Všechny varianty obsahují vícestupňový točivý moment a poskytují až o 150 Nm vyšší točivý moment v nejvyšším převodovém stupni.
- Nabízejí také snížení otáček s maximálním točivým momentem dostupný od pouhých 900 ot./min.
Nová motorová brzda MX Engine Brake poskytuje až o 20 % vyšší brzdný výkon při nižších otáčkách. Výsledkem je jedinečná křivka brzdného momentu, která je rovná od 1100 do 2100 ot./min. To je srovnatelné s nejlepšími 13litrovými motory na trhu.
Řízení vzduchu
Nový model DAF XD je vybaven nejmodernějším systémem sání vzduchu. Přední sání využívá vzduch v přední části vozidla a vede jej přímo nejkratší cestou k motoru. Toto vedení zajišťuje jen minimální nárůst teploty, nízký pokles tlaku a použití vzduchu z válců, což zaručuje maximální účinnost.
Systém úpravy emisí
Jedinečná konstrukce podvozku s výfukovým potrubím pomáhá minimalizovat tepelné ztráty výfukových plynů, které opouštějí motor na cestě do systému dodatečné úpravy emisí výfukových plynů motoru (EAS). Vysoké teploty výfukových plynů zaručují optimální účinnost systému EAS a podporují nejnižší možnou spotřebu paliva.
Příkladný chladicí systém
Všechna vozidla DAF nové generace optimálně využívají každý kilogram vzduchu procházejícího mřížkou s minimálním zapojením ventilátoru. Nová úroveň vodítek proudění vzduchu v mřížce a zapouzdření upevněné ke kabině zajišťují vynikající aerodynamiku pod kapotou. Výsledkem je nejlepší možné pasivní chlazení.

Automatizované převodovky TraXon nové generace
Součástí efektivních hnacích soustav modelu DAF XD je automatizovaná převodovka TraXon nejnovější generace. Tato převodovka nabízí nové funkce, jako je výzva k pohybu, což umožňuje přesné dávkování manévrovací rychlosti uvolněním brzdového pedálu. Automatická volba rozjezdového převodového stupně okamžitě odvozuje užitečné zatížení vozidla od tlaku vzduchového měchu, aby bylo možné zvolit optimální převodový stupeň pro rozjezd.
Převodovka Allison
Zejména pro aplikace svozu odpadu nabízí společnost DAF plně automatickou převodovku Allison v kombinaci s motorem MX-11 o výkonu 220 kW / 299 k a o výkonu 251 kW / 341 k. Tato převodovka je vybavena novým řídicím modulem převodovky a novým softwarem pro nižší tření a optimalizovaný špičkový výkon, což vede k ještě vyšší úspoře paliva. Navíc bude mít řidič těžit z plynulé charakteristiky řazení.
Chytrá regulace paliva
Nový model DAF XD má stejné pokročilé funkce pro inteligentní řízení spotřeby paliva jako ostatní modely DAF nové generace. Patří mezi ně prediktivní tempomat třetí generace spolu s novými funkcemi EcoRoll, které umožňují až dosáhnout až 93 km/h na konci sjezdu. Optimalizovaná funkce EcoRoll eliminuje zbytečné brzdění a z toho vyplývající ztráty energie. Kromě toho náhled ovládání rychlosti při jízdě ze svahu v kombinaci se zdokonalenou motorovou brzdou MX znamená, že není nutný intardér. Tím se snižuje hmotnost vozidla, zvyšuje úspora paliva a snižují emise CO2. To vše přispívá k nejnižšímu možnému hodnocení podle nástroje VECTO.
Vysoce účinné zadní nápravy
Zadní nápravy mají řadu funkcí, které pomáhají zvýšit efektivitu. Nižší hladiny oleje a nová ložiska pastorku snižují ztráty způsobené třením. Brzdy mají nižší hmotnost a jsou velmi robustní. A používají se brzdové třmeny nejnovější generace s nízkou hmotností. Tyto prvky jsou doplněny novou funkcí s názvem „aktivní uvolnění brzdového třmenu“, která zabraňuje dalším ztrátám třením.

Nízké hmotnost vozidel
Za účelem další spotřeby optimalizace paliva a celkové efektivity byla při vývoji modelu DAF XD nové generace věnována velká pozornost nízké pohotovostní hmotnosti vozidla. Toho bylo dosaženo použitím lehké, vysokopevnostní oceli pro nástavbu, kromě nových návrhů a řešení pro střešní spoilery, odpružení kabiny, ochranu proti podjetí vpředu, montážní desku točnice a například motor. Výsledkem tohoto úsilí je příznivá pohotovostní hmotnost pro všechny varianty modelu.
Servisní služby budoucnosti
S uvedením modelů DAF nové generace začíná společnost DAF novou éru s ohledem na jednoduchost servisu.
- Bezdrátové aktualizace OTA pro motor a systémy dodatečné úpravy výfukových plynů, jednotka ECU vozidla, její centrální bezpečnostní brána (CSG) a služba DAF Connect.
- Přepracovaná diagnostika vozidla vede mechanika ještě přímější cestou k základní příčině problému v tom vzácném případě, že by se nějaký vyskytl.
- Standardní servisní intervaly jsou 125 000 km/rok.
- Pro dálkové aplikace je k dispozici možnost dlouhého vypouštění, což vede k servisním intervalům až 200 000 kilometrů.
- To znamená, že pro všechny silniční aplikace je servisní interval jednou ročně, což je v našem odvětví zcela unikátní.
- Program DAF MultiSupport nabízí celoevropské smlouvy na opravy a údržbu pro maximální efektivitu a dostupnost vozidel.
- Systém „propojené navigace“ služby DAF Connect nabízí reálné dopravní informace a také možnost odesílat trasy do vozidla z domovské základny pro nejvyšší efektivitu.