Společnost DAF respektuje vaše soukromí. Soubory cookie používáme k nejrůznějším účelům, jako jsou například funkce internetových stránek a podpora zacílení našich marketingových aktivit. na našich internetových stránkách i mimo ně. Pokud budete pokračovat v návštěvě našich internetových stránek, souhlasíte s naším používáním souborů cookie. Chcete-li však přizpůsobit své předvolby souborů cookie, klikněte na možnost „Změnit nastavení“ níže. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Další informace naleznete v našem Oznámení týkajícím se souborů cookie.
DAF XF H2 Innovation Truck

Vodík

Zajímavá možnost pro budoucnost

 

Společnosti DAF vyznává filozofii, že a cestě k dekarbonizaci silniční dopravy je nutné prozkoumat kompletní sadu technologií. Kromě řešení využívajících elektrické akumulátory, která již dnes nabízíme, a hybridních nákladních vozidel, která se právě vyvíjejí, se vodíková technologie může stát velmi zajímavou možností pro budoucnost.

 
 

Pohon vozidel pomocí vodíku

Vodík je ve střednědobém a dlouhodobém horizontu bezpochyby možností pro pohon nákladních vozidel. Ve skutečnosti existují dvě různé možnosti. V obou případech lze dosáhnout 100% snížení emisí CO2 při použití ekologicky vyrobeného vodíku.

  • palivový článek využívající vodík ke generování elektřiny a napájení elektrického motoru
  • nebo využití vodíku jako paliva pro spalovací motor. 

 

Zkoušky s technologií palivových článků

Chceme-li v budoucnu dosáhnout skutečného průlomu s vodíkovou technologií, je nezbytné nyní podniknout první kroky. A přesně to děláme.’Společně s společnostmi Toyota a Shell zahájila mateřská společnost společnosti DAF společnost PACCAR rozsáhlé zkoušky nákladních vozidel s vodíkovým pohonem a sofistikovanou technologií palivových článků v přístavu Los Angeles.

 
 

Zkoumání možností vodíkového motoru s vnitřním spalováním

Zatímco společnost PACCAR zkoumá technologii palivových článků, společnost DAF vyvíjí spalovací motor na vodík. Ve srovnání s vodíkovým řešením palivových článků má varianta spalovacího motoru přechodové funkce (eliminuje potřebu velkého systému skladování energie). Mezi další výhody patří nižší nároky na chladicí funkce a nižší citlivost na čistotu vodíku.

Použití vodíku jako paliva znamená, že v mnoha oblastech lze použít stávající distribuční síť: od ekologické výroby elektrické energie až na místo, kde je to potřeba. Navíc bychom neměli zapomínat, že v Evropě máme rozsáhlé znalosti a komplexní výrobní prostředky v oblasti technologie spalovacích motorů. Evropští výrobci nákladních vozidel obecně vyjádřili svůj cíl upustit od používání fosilních paliv pro svá užitková vozidla od roku 2040. Navzdory tomu, například díky vodíkové technologii, motor s vnitřním spalováním stále nabízí obrovský potenciál pro další budoucnost, zejména v segmentu dálkové přepravy s vysokým zatížením.

 

 

‘Ocenění Truck Innovation Award 2022’

S uvedením vozidel DAF nové generace máme kompletní a energeticky velmi úspornou platformu pro nové generace nosičů a hnacích soustav na alternativní energie. Skvělým příkladem je nový inovativní nákladní vůz DAF XF H2 s vodíkovým motorem s vnitřním spalováním, který byl oceněn cenou European ‘Truck Innovation Award 2022’.

Ocenění Truck Innovation Award je iniciativou poroty International Truck of the Year (IToY) a oceňuje nový, slibný technologický vývoj, který může hrát klíčovou roli v udržitelné budoucnosti v sektoru užitkových vozidel.

 

 
 
 

Související informace