Společnost DAF respektuje vaše soukromí. Soubory cookie používáme k nejrůznějším účelům, jako jsou například funkce internetových stránek a podpora zacílení našich marketingových aktivit. na našich internetových stránkách i mimo ně. Pokud budete pokračovat v návštěvě našich internetových stránek, souhlasíte s naším používáním souborů cookie. Chcete-li však přizpůsobit své předvolby souborů cookie, klikněte na možnost „Změnit nastavení“ níže. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Další informace naleznete v našem Oznámení týkajícím se souborů cookie.
 
Download
  • středa 7. srpna 2019
 

Soutěž DAF International Driver Challenge 2019 zná své národní finalisty

Na počátku června proběhlo na novém zkušebním polygonu v areálu letiště v Hradci Králové společné česko-slovenské národní finále soutěže DAF International Driver Challenge 2019. Celkem deset finalistů, mezi nimi i jedna žena, se vydalo poměřit dovednosti, které jejich náročná profese vyžaduje. Zdaleka však nešlo jen o umění jezdit ekonomicky…

 
DAF-Driver-Challenge-01
 

Soutěž je organizována společností DAF Trucks NV a má tak mezinárodní charakter i prestiž. Organizací národních kol byla pověřena jednotlivá zastoupení značky, vítězové národních finále se pak utkají na podzim v Lucembursku o titul International DAF Driver Champion (Nejlepší řidič DAF).

Kvalifikačním předpokladem pro účast v národním finále bylo co nejlepší absolvování vstupního testu. O to se v základním kole pokusilo přes 200 zájemců, postoupit však mohlo pouze deset nejlepších. Na ně pak čekal celodenní program v podobě šesti náročných disciplín. Celá soutěž je totiž koncipovaná tak, aby prověřila především všestrannost řidičů.

Po ranním rozlosování, kdy se jména účastníků finále kvůli objektivitě hodnocení ukryla za čísla, se všichni rozešli ke svým prvním stanovištím a celý den se pak na nich podle připraveného harmonogramu „točili“ a sbírali body. Finálové klání bylo hodnoceno tak, že na každém stanovišti mohli soutěžící získat určitý počet bodů. A jaké disciplíny na ně čekaly?

1. Jízda se soupravou v provozu: Spolu se školitelem ekonomické jízdy se finalisté vydali s plně naloženou soupravou do běžného provozu, aby během přibližně 45minutové jízdy ukázali, jakým způsobem se za volantem projevují. Zkušenému oku školitelů tato doba stačila na to, aby rozpoznali kvality soutěžících za volantem. Hodnotila se nejen spotřeba paliva, ale i celkové ovládání vozidla, předvídavost, používání provozních brzd apod. Kromě objektivních výstupů z palubního asistentu hodnocení jízdního stylu řidiče DPA pak samotní školitelé přidávali nebo ubírali body v rámci svého subjektivního hodnocení.

2. Pohovor se zástupci společnosti DAF: To byla trošku nenápadná, ale velmi zajímavá disciplína. Finalisté totiž museli v rozhovoru se dvěma zástupci společnosti DAF prokázat svoje komunikační dovednosti, museli ukázat schopnost obhájit si svoje postoje a názory a také ukázat vztah ke značce DAF. Možná to někteří nečekali, ale i kulturní vystupování a komunikační dovednosti se očekávají od vítězů soutěže DAF International Driver Challenge. Řidič totiž není jen tím, kdo převeze náklad z bodu A do bodu B, je především reprezentantem svého zaměstnavatele, své země a vozidla, které řídí. Ovšem nebyl to jen přísný pohovor – naopak pro zástupce společnosti DAF představoval rovněž příležitost získat zpětnou vazbu od koncových uživatelů vozidel.

3. Znalostní test: Nejen komunikační dovednosti, ale i určitá znalost značky a vozidel DAF, stejně jako například orientace v legislativě byly předpokladem pro úspěch v národním finále. Jakkoliv je soutěž DAF Drivers Challenge otevřena i pro řidiče jiných značek vozidel, tady šlo o značku DAF a u finalistů lze očekávat vztah k této značce.

4. Zdravotnický test: Pod vedením týmu profesionálních záchranářů na finalisty čekala klasická modelová situace: Přijedete k havárii osobního vozidla a za volantem najdete bezvládného řidiče. Soutěžící museli krok po kroku ukázat, jak by si se situací poradili – od takových detailů, jako je například to, že je třeba nejdříve zatáhnout ruční brzdu, vytáhnout klíčky zapalování a rozblikat varovné osvětlení, až po správné provedení masáže srdce. Ta se prováděla po vyproštění figuranta z vozidla dále už na simulátoru, který neomylně ukázal jakékoliv nedostatky. Bylo vidět, že pro všechny účastníky mělo zejména toto stanoviště i velký vzdělávací přínos. Doslova to vyjádřil jeden z finalistů slovy: „Ať už dnes dopadnu jakkoliv, jsem moc rád, že jsem toto mohl absolvovat.“

5. Jízda zručnosti: Klasická disciplína, kde si především nervozita začala vybírat svoji daň. Finalisté museli se soupravou tahače a návěsu projet v co nejkratším čase trať tvořenou slalomem a následně úsekem, kde bylo nutné nacouvat „přes ruku“ do prostoru vymezeného kužely a zastavit co nejblíže zadním nárazníkem k řadě kuželů. To, co všichni v provozu bravurně zvládají a ani nad tím nepřemýšlejí, se pro některé stalo ve finále oříškem. Inu – i psychická odolnost musí patřit k atributům těch nejlepších.

6. Kontrola vozidla před jízdou a připojení a odpojení návěsu: Tato opět zdánlivě jednoduchá disciplína, představující pro všechny naprosto rutinní úkony, byla poměrně velkým sítem v bodovém hodnocení. Soutěžilo se ve dvojicích a na finalisty čekaly dvě rozpojené soupravy. Oni pak museli před zraky rozhodčích nejprve provést kontrolu vozidla před jízdou a odhalit závady typu nesvítící žárovka, zanesený vzduchový filtr, povolené víčko palivové nádrže nebo nezajištěný náklad v návěsu. Následně měli za úkol připojit návěs, se soupravou popojet dopředu, zacouvat zpátky a návěs zase odpojit.

A vítězem se stává…

Všichni soutěžící bojovali srdnatě a s plným nasazením, avšak řeč bodového hodnocení je neúprosná a vítěz mohl být jen jeden. Respektive dva, protože šlo o společné česko-slovenské finále.

S bodovým ziskem 387 z celkových 500 bodů se tak českým vítězem stal Miroslav Svoboda ze společnosti LaDo Sped a se ziskem 370 bodů vyhrál za Slovensko Vladimír Badinka ze společnosti TruckWay. Oba vítězově postupují do evropského finále. Svůj skvělý výsledek komentovali takto:

DAF-Driver-Challenge-02

Miroslav Svoboda: „Mám svoji práci rád a vím, že není tak jednoduchá, jak by se mohla zdát. Proto mám z vítězství velikou radost, jsem rád, že jsem mohl ukázat, že něco umím. Těším se, až své síly změřím se soupeři v mezinárodním finále.“

DAF-Driver-Challenge-03

Vladimír Badinka: „Priznám sa, že som takýto výsledok nečakal. Prosto som na súťaži robil to, čo robím každý deň v svojej robote. Ale víťazstvo ma veľmi teší, som zvedavý, ako sa mi bude dariť v medzinárodnom finále.“

DAF-Driver-Challenge-04

Bez ohledu na bodové zisky a pořadí patří všem finalistům uznání za skvělé výkony a sportovní přístup. Velké uznání si pak zaslouží celý organizační tým, tvořený jak zástupci společnosti DAF Trucks CZ, tak i školitelů řidičů jednotlivých dealerství DAF v České a Slovenské republice.

Ředitel společnosti DAF Trucks CZ Luděk Šlajer k celé soutěži řekl:

„Máme veliký respekt k řidičům nákladních vozidel, velmi dobře vnímáme, jak vysoké nároky na ně klade jejich profese. Právě proto jsme celou soutěž pojali jako všestrannou a také náročnou a patřičně prestižní. Velmi nás těší, jaký ohlas její první ročník u řidičů vyvolal, a to je pro nás příslibem do budoucna. Moc si vážíme toho, že jsou řidiči s našimi vozidly spokojeni a považují DAF za svoji srdeční značku. Chci všem finalistům poděkovat za účast ve finále a poblahopřát k dosaženým výkonům. Oběma vítězům gratuluji a přeji jim hodně štěstí v evropském finále soutěže.“

 

Kontaktní údaje pro tisk:

DAF Trucks CZ, s.r.o. - Marketing 

T: +420 323 626 123
E: dafcz.pr@datrucks.com