Společnost DAF respektuje vaše soukromí. Soubory cookie používáme k nejrůznějším účelům, jako jsou například funkce internetových stránek a podpora zacílení našich marketingových aktivit. na našich internetových stránkách i mimo ně. Pokud budete pokračovat v návštěvě našich internetových stránek, souhlasíte s naším používáním souborů cookie. Chcete-li však přizpůsobit své předvolby souborů cookie, klikněte na možnost „Změnit nastavení“ níže. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Další informace naleznete v našem Oznámení týkajícím se souborů cookie.
 
  • čtvrtek 7. dubna 2022
  • Praha
  • Společnost DAF Trucks CZ, s.r.o.
 

DAF CF 480 FAW v konfiguraci 8×4 TRIDEM s hydraulickým jeřábem a hákovým nosičem kontejnerů

Ostře sledovaný silák

V polovině března předal dealer vozidel DAF, společnost NAPA TRUCKS spol. s r.o., ve svém pardubickém areálu zákazníkovi pozoruhodné vozidlo. Jde vůbec o první podvozek DAF tohoto typu v ČR. Tím zákazníkem je společnost TSR Czech Republic s.r.o. a vozidlem DAF CF 480 FAW, tedy čtyřnápravový podvozek v konfiguraci 8×4 TRIDEM s vlečenou řiditelnou a zvedací poslední nápravou.

 
DAF-CF-480-FAW-Tridem-IMG_4594
DAF CF 480 FAW v konfiguraci 8×4 TRIDEM s hydraulickým jeřábem PALFINGER EPSILON M 12Z91 a hákovým nosičem kontejnerů HYVA Lift. Prvním zákazníkem v ČR je společnost TSR Czech Republic s.r.o.
 

Vozidlo je dále vybaveno hydraulickým jeřábem PALFINGER EPSILON M 12Z91, dodaným společností KUHN-MT s.r.o., a hákovým nosičem kontejnerů HYVA Lift, dodaným společností HYVA – CS s.r.o. Předání se zúčastnili i zástupci společnosti Montex, spol. s r. o., která vše zkompletovala – namontovala na podvozek a vdechla život celku. Bez nadsázky lze říct, že pro všechny zúčastněné byla tato slavnostní událost přelomová…

Důležitá je tuhost konstrukce

Nadnárodní společnost TSR se mimo jiné zabývá svozem a tříděním kovového odpadu a její česká pobočka je ve svém segmentu největším hráčem na trhu. Její vozový park čítá na 65 vozidel v nejrůznějších konfiguracích a tonážích, avšak značka DAF v zastoupení celkové hmotnosti nad 16 tun v něm doposud chyběla.

Pavel Švelch, technický manažer společnosti TSR Czech Republic, k tomu říká: „Vozidla pro manipulaci s kovovým odpadem jsou vystavena specifickému zatížení: u nich není klíčovým parametrem nájezd kilometrů (protože přibližně čtvrtinu své pracovní doby vozidlo tráví jako stacionární pracovní stroj), ale přepravená hmotnost. Proto je pro nás velmi důležitá tuhost podvozku. Ten je velmi zatěžovanou částí konstrukce – vždyť rameno jeřábu dokáže na plném vyložení devět metrů stále ještě uzvednout 1,5 tuny. Dovedete si tedy představit, jak velké síly rámem kroutí. A kromě sil je tu ještě jeden druh zatížení – hydraulická manipulace s břemeny vyvolává rázy, kterými trpí celé vozidlo. My jsme doposud nikdy takový nosič na podvozku DAF nestavěli. Toto je poprvé, takže to pro nás bude ostře sledovaná premiéra. Při výběru dodavatele prvního vozidla této konfigurace nás také přesvědčil fakt, že výrobce (DAF Trucks) dokázal nabídnout přípravu podvozku pro námi požadovanou dostavbu přímo z výrobního závodu formou zvláštního požadavku pro výrobu. Myslím, že mohu neskromně říct, že patříme v našem segmentu k průkopníkům a jistým způsobem udáváme trendy. Pokud tedy vozidlo prokáže své kvality, myslím, že se se značkou DAF budeme v segmentu těžké přepravy setkávat častěji i u dalších společností.“

Premiéra pro DAF Trucks i NAPA TRUCKS

Na jeho slova navazuje David Kyncl ze společnosti NAPA TRUCKS: „Pro společnost DAF Trucks a pro nás jako jejího dealera je to rovněž ostře sledovaná premiéra. Vozidlo v této konfiguraci je na trhu jediné a pro nás to bez nadsázky znamená rozšíření pole působnosti v tomto těžkém segmentu. Jsme přesvědčení, že máme co nabídnout – variabilita uspořádání podvozku a jeho dimenzování nám dávají jistotu, že vozidlo bude na trhu úspěšné. Sami jsme zvědaví na zpětnou vazbu ze strany TSR a vozidlo budeme v provozu velmi pečlivě sledovat. Jsme velmi rádi, že na této premiéře můžeme spolupracovat právě se společností TSR Czech Republic jako lídrem na trhu.

Poděkování patří všem zúčastněným dodavatelům za skvělou přípravu a komunikaci jak v průběhu technického řešení pro nabídku do výběrového řízení, tak při samotné realizaci a oživení celku. V těchto případech je vzájemná komunikace dodavatelů všech součástí velice důležitá, jedině tak se dá zajistit dodání kompletního vozidla, které bez výjimky plní požadavky zákazníka a bude dlouhodobě zvládat každodenní náročné úkoly.“

Skvělé zázemí výrobního závodu

O zajímavou zkušenost se podělil zástupce společnosti Montex, která měla na starosti instalaci jeřábu a nosiče kontejnerů, Martin Šálek: „I pro nás je zkušenost se zástavbou na podvozku DAF v tomto provedení nová, a musím říct, že jsme byli velmi příjemně překvapeni. Základní přípravu podvozku, jako je například posunutí akumulátorů, výfukového systému a vzduchojemů nebo příprava pro pracovní osvětlení, prováděl sám výrobce a už v továrně ji provedli přesně podle našich požadavků. Velmi dobře se nám také spolupracovalo se zástupci společnosti NAPA TRUCKS. Také jsme tedy velmi zvědaví, jak se bude tento výjimečný pracant v provozu chovat, i pro nás je to velmi důležitá reference.“

 

 

Kontaktní údaje pro tisk:

DAF Trucks CZ, s.r.o. - Marketing 

T: +420 323 626 123
E: dafcz.pr@datrucks.com