DAF CF Hybrid-Innovation Truck

Společnost DAF začíná testovat tahač CF Hybrid v běžném provozu

Nulové emise ve městě a velká dojezdová vzdálenost mimo něj

 
Download
  • 2 března 2020
  • Eindhoven
  • DAF Trucks N.V.
 

Společnost DAF Trucks začala s testováním modelu CF Hybrid v běžném provozu, aby získala zkušenosti s jeho každodenním používáním. Nizozemský provozovatel přepravy Peter Appel v současnosti využívá hned dvě taková vozidla a zásobuje s nimi supermarkety ve středu Nizozemska. Tahač DAF CF Hybrid využívá ve městech 100% elektrický pohon a mimo ně čistou technologii vznětových motorů. Toto inovativní vozidlo kombinuje to nejlepší z obou metod pohonu. Umožňuje jízdu ve městě s „nulovými emisemi“ a zároveň poskytuje flexibilitu a velkou dojezdovou vzdálenost mimo osídlené oblasti.

 

Vozidla DAF CF Hybrid Innovation jsou vybavena vysoce efektivním 10,8l vznětovým motorem PACCAR MX-11 (330 kW/450 k), elektrickým motorem ZF
(75 kW/100 k, špičkový výkon: 130 kW/175 k) a speciální převodovkou ZF TraXon pro hybridní poháněcí soustavy. 

Nabíjení během jízdy či pomocí nabíjecí stanice

 Elektrický motor je napájen akumulátorem o kapacitě 85 kWh. Tento akumulátor se dobíjí při používání vznětového motoru. Během jízdy se vznětovým motorem funguje elektrický motor jako generátor dodávající akumulátoru energii. V budoucnosti bude rovněž možné akumulátor nabít pomocí (rychlo)nabíjecí stanice.

Je-li akumulátor zcela nabit, zvládne vozidlo DAF CF Hybrid při použití elektrického motoru ujet 30 až 50 kilometrů (tato vzdálenost závisí na celkové hmotnosti tahače a přívěsu). To je více než dostačující k tomu, aby bylo možné se dostat do městských oblastí a poté z nich i vyjet, aniž by došlo k produkci emisí z výfuku.

Inteligentní řízení energie

 Mimo město je tahač CF Hybrid poháněn čistým a efektivním vznětovým motorem PACCAR MX-11, který umožňuje dlouhou dojezdovou vzdálenost. Do toho hybridní technologie poskytuje možnost ušetřit za palivo díky inteligentnímu řízení energie. Vznětový motor je podporován elektromotorem prostřednictvím energie, kterou vytváří výfuková brzda a také ovládání rychlosti jízdy z kopce. To je výhodné jak v rámci spotřeby paliva, tak i pokud jde o vytváření emisí CO2.

Vhodný pro delší vzdálenosti

 „Společně s naším zákazníkem Albertem Heijnem se neustále snažíme o snížení produkce oxidu uhličitého,“ říká Marcel Pater, správce vozového parku společnosti Peter Appel Transport. Tento park čítá obdivuhodných 680 vozidel. „Zatímco elektrická vozidla se ideálně hodí pro rozvoz ve městech, hybridní technologie nachází hlavní využití na delších trasách. Ve městě je tahač DAF CF Hybrid poháněn výhradně elektřinou a díky přítomnosti vznětového motoru může bez jakýchkoli problémů cestovat do nebo z logistických center v Nizozemsku či zahraničí.“

Denní využití klienty

 „Pro společnost DAF, která dbá na čistější budoucnost, neexistuje jednotné technologické řešení, které by zcela vyhovovalo širokému spektru přepravních požadavků,“ uvádí Ron Borsboom, výkonný ředitel vývoje produktů. „Z toho důvodu zkoušíme různé technologie. Plně elektrický pohon je skvělou alternativou pro městský rozvoz a čistá technologie vznětových motorů je úžasnou možností pro delší vzdálenosti, a to zejména kvůli novým typům paliv. Do budoucnosti budeme také podrobněji zkoumat vodík. Testováním tahače CF Hybrid v běžném provozu bychom chtěli nejen vyhodnotit výkon technologie na bázi elektrického a vznětového motoru, ale rádi bychom také zjistili, jak vhodná je tato technologie pro naše klienty v rámci každodenního používání.“

 
 

Kontaktní údaje pro tisk: 

Rutger Kerstiens
Corporate Communications Department

Tel.: +31 (0)40 214 4191
E-mail: rutger.kerstiens@daftrucks.com