
DAF XD a XF Electric nové generace nastavují standard
Optimální efektivita, bezpečnost a pohodlí
Společnost DAF Trucks zahajuje sériovou výrobu plně elektrických vozidel DAF XD a XF Electric. Nové, pokročilé hnací soustavy v kombinaci s extrémně aerodynamickým designem vozidel umožňují provoz s nulovými emisemi na jedno nabití akumulátoru s dojezdem více než 500 kilometrů. Navíc stanovují nový standard z hlediska bezpečnosti a pohodlí.
- Ultramoderní hnací soustavy PACCAR EX-D1 a PACCAR EX-D2
- 170 kW (230 k) až 350 kW (480 k)
- Třírychlostní převodovka se sadou planetových převodů: nízká hmotnost, vysoká efektivita, pohodlné a mimořádně rychlé řazení
- Působivě nízká spotřeba elektrické energie
- Modulární akumulátory na míru
- Konfigurace se dvěma až pěti akumulátory: od 210 do 525 kWh
- Dojezd 200 až přes 500 kilometrů s nulovými emisemi
- Systém chytrého řízení akumulátorů
- Baterie pouze LFP
- Bez obsahu kobaltu a niklu
- Dlouhá životnost, osmiletá záruka
- Možnost nabíjení až do 100 % bez snížení životnosti
- Mimořádná bezpečnost
- Vhodné pro nabíjení střídavým proudem a rychlé nabíjení stejnosměrným proudem
- Prvotřídní ovladatelnost elektrických podvozků XD a XF pro výrobce nástaveb
- Volitelně je k dispozici e-PTO 650 V
- Balíček Bolt & Play pro boční nakládací zařízení
- Řada konfigurací náprav a variant kabiny
- Standardní výbava modelů DAF XD a XF
- Elektrické modely dostupné jako tahače a podvozky 4x2 a podvozky 6x2 s řízenou tlačenou nebo vlečnou nápravou
- Celková hmotnost soupravy až 50 tun
- Day Cab, Sleeper Cab a Sleeper High Cab
- Nízká poloha kabiny v kombinaci s velkým čelním sklem a nízkými liniemi oken zajišťují nepřekonatelný přímý výhled
- Digitální kamerové systémy DAF Digital Vision a DAF Corner View zajišťují jedinečný nepřímý výhled
- Vynikající jednoduchost použití a dokonalý jízdní komfort
- Řízení jedním pedálem
- Jemné modré akcenty pro exteriér a interiér
V roce 2018 byla společnost DAF Trucks prvním výrobcem nákladních vozidel v Evropě, který vyráběl plně elektrické distribuční nákladní vozidlo. Od té doby byly do provozu uvedeny desítky tahačů a podvozků CF Electric a podvozků LF Electric, které fungují s nulovými emisemi u předních provozovatelů přepravy po celé Evropě. Nákladní vozidla se používají k zásobování supermarketů, přepravě kontejnerů a svozu odpadu v městských oblastech.
Díky nové generaci vozidel DAF XD Electric a XF Electric posouvá společnost DAF plně elektrickou přepravu na novou úroveň. Obě inovativní řady vozidel vycházejí z řady XD a XF, které získaly mnoho ocenění. Nabízejí stejnou bezkonkurenční kvalitu, efektivitu a bezpečnost v kombinaci s ohromujícím komfortem řidiče.
Ultramoderní hnací soustavy
Nové modely DAF XD Electric a DAF XF Electric jsou poháněny účinnými a spolehlivými hnacími soustavami s permanentním magnetem: PACCAR EX-D1 a PACCAR EX-D2, které nabízejí výkon od 170 kW/230 k do 350 kW/480 k.
Hnací soustavy jsou mimořádně kompaktní a skládají se ze dvou samostatných elektromotorů a centrální integrované třírychlostní převodovky. Sady planetových převodů zajišťují, aby byl vždy zvolen správný převodový poměr a aby při použití při částečném zatížení, je-li to možné, byl pro maximální účinnost aktivován pouze jeden ze dvou elektromotorů. Jakmile je třeba vyšší výkon nebo točivý moment, například při zrychlování, jízdě v kopcovitém terénu nebo při rekuperačním brzdění, je druhá část hnací jednotky okamžitě a plynule aktivována. Kompaktní řešení se dvěma sadami planetových převodů je také výrazně lehčí než konvenční převodovka. Tím se maximalizuje užitečné zatížení nákladního vozidla a současně zajišťuje rychlé a mimořádně pohodlné řazení.
PACCAR EX-D1: XD Electric
Hnací soustava PACCAR EX-D1 se dodává v modelu DAF XD Electric pro samostatné použití s vozidly o celkové hmotnosti až 29 tun. K dispozici jsou tři varianty výkonu: 170 kW (230 k), 220 kW (300 k) a 270 kW (370 k), z nichž každá má maximální točivý moment 1 500 Nm. Motory lze kombinovat se dvěma až pěti akumulátory s celkovou kapacitou 210 kWh až 525 kWh. Hnací jednotky PACCAR EX-D1 jsou ideální například pro zásobování obchodů a svoz kontejnerů a odpadu. Maximální výkon rekuperačního brzdění pro všechny hnací soustavy PACCAR EX-D1 je 270 kW.
PACCAR EX-D2: XD a XF Electric
Pro náročnější aplikace nabízí společnost DAF výkonnější elektromotor PACCAR EX-D2. Ten je k dispozici pro modely XD a XF Electric a dodává se ve variantách 270 kW (370 k), 310 kW (420 k) a 350 kW (480 k). Tyto hnací soustavy nabízejí působivý točivý moment 2 400 Nm a jsou vhodné pro soupravy s celkovou hmotností do 50 tun. Hnací soustava je dodávána s minimálně třemi a maximálně pěti akumulátory s celkovou kapacitou 315 kWh až 525 kWh. Motor PACCAR EX-D2 s výkonem rekuperačního brzdění 350 kW je optimální volbou pro těžší aplikace a přepravu na delší vzdálenosti.
Na míru vyrobené modulární akumulátory
Aby společnost DAF optimálně přizpůsobila elektromobily potřebám a použití u zákazníků, nabízí komplexní řadu konfigurací akumulátorů se dvěma až pěti sadami. V konečném důsledku ne každý zákazník potřebuje maximální dojezd 500 kilometrů s nulovými emisemi – rozhodně ne, když nákladní vozidlo najezdí omezený počet kilometrů denně, každý večer se vrátí na domácí základnu a může se tam dobít. Tento přístup snižuje hmotnost vozidla a zvyšuje kapacitu užitečného zatížení.
Možnost pěti akumulátorů však umožňuje ujet na jedno nabití více než 500 kilometrů s nulovými emisemi. Díky optimálnímu plánování vozidel a nabíjení mohou modely XD a XF Electric v praxi ujet až 1 000 kilometrů pouze na elektřinu denně, což je činí vhodnými pro dálkovou přepravu.
Působivý dojezd je z velké části zásluhou vysoce účinných hnacích soustav PACCAR EX-D1 a EX-D2 v kombinaci s inteligentním systémem řízení akumulátorů společnosti DAF, který distribuuje energii uloženou v akumulátoru mezi hnací soustavu a další komponenty pro maximální efektivitu.
Mimořádně aerodynamický design nákladních vozidel je také důležitým faktorem jejich vynikající energetické účinnosti a provozního dojezdu. Aerodynamický a zúžený design kabiny se zaoblenými rohy a čelním sklem a absencí švů a mezer mezi panely zajišťuje co nejmenší odpor vzduchu, což se přímo promítá do nejnižší možné spotřeby energie. Důležitou roli hrají také mezinápravové spoilery, deflektory, límce a aerodynamická spodní deska pod kabinou, stejně jako digitální kamery, které nahrazují zrcátka.
͏
Kontakty pro tisk
Jste novinář či novinářka? Kontaktujte nás a získejte další informace o společnosti, našich produktech a službách nebo o jakémkoli dalším tématu.
Rutger Kerstiens
Corporate Communications Department
Tel.: +31 (0)40 214 4191
E-mail: rutger.kerstiens@daftrucks.com
