
Schnug Logistic Group v Solingenu
Sedm vozidel DAF najednou
Přepravní společnost Schnug Logistic z německého Solingenu nedávno uvedla do provozu sedm tahačů DAF XG 480. Společnost je používá k přepravě chemických produktů po celém Německu. Vedle ohromného pohodlí pro řidiče vynikají vozidla DAF ve vozovém parku nízkou spotřebou paliva, vysokou spolehlivostí a bezpečným a předvídatelným ovládáním na silnici.

„Jsem s naším „sedminásobným zásahem“ zatím velmi spokojen. Vidím, že modely XG fungují dobře, pokud jde o spotřebu paliva v našem vozovém parku. Stejně důležité je, že moji řidiči jsou spokojeni s komfortem a prostorem, který XG nabízí.“
Maximilian Leven, ředitel společnosti Schnug Logistic Group
V knize „Pohádky bratří Grimmů“ statečný malý krejčí zabije sedm much jednou ranou, což ho dovede k řadě hrdinských dobrodružství. Vedení společnosti Schnug nepotřebovalo tolik odvahy ani mazanosti, aby pořídilo sedm nových vozidel DAF XG 480. Naopak – v situaci, kdy se krejčí dostal do problémů, protože jednal osamoceně, vedení společnosti Schnug vsadilo při hledání optimálního vozidla na spolupráci s vedoucími dílny a řidiči. Tento společný přístup přivedl rodinný podnik k překvapivému výsledku: Poprvé v historii společnosti Schnug padla volba na DAF. Vlastně na celých sedm vozidel DAF najednou. A ne, není to pohádka.
Ihned si je získalo
Ředitel společnosti Schnug Maximilian Leven se také radil s kolegy z evropské sítě nákladních přepravců ELVIS, která zahrnuje více než 250 přepravních společností. Tam slyšel velmi pochvalná hodnocení designu, prostorné kabiny a vysoké efektivity dálkových nákladních vozidel DAF nejnovější generace. Ale co ho nakonec přesvědčilo, byla pozitivní zpětná vazba od jeho vlastních řidičů. Dostali předváděcí vozidlo od servisního dealera DAF (společnosti BTS v Dortmundu) a to si je ihned získalo.
Spokojení řidiči
Spokojený řidič má vliv na všechny aspekty provozu vozidla. Ředitel Leven souhlasí: „Jsem s naším „sedminásobným zásahem“ zatím velmi spokojen. Jelikož vozidla DAF XG dorazila začátkem tohoto roku, každé ujelo přibližně 40 000 kilometrů. Jezdíme hodně v jižním Německu, kde moji řidiči opravdu potřebují výkon 480 koní v Bavorských Alpách a okolních oblastech. I přesto je zřejmé, že modely XG podávají dobrý výkon, pokud jde o spotřebu paliva v našem vozovém parku. Tyto tahače také spadají do nejpříznivější třídy mýtného díky nízkým emisím CO₂. Stejně důležité je, že jsou moji řidiči spokojeni s komfortem a prostorem, který model XG nabízí. Spokojený a dobře odpočatý řidič rovná se bezpečný řidič,“ shrnuje Leven.
Vnitrostátní přeprava v Německu
Řidiči společnosti Schnug přepravují novými vozidly DAF přívěsy s plachtovými boky a uzavřené nebo chladírenské přívěsy po celém Německu. Přepravují především chemické výrobky v sudech a na paletách, ale vozí také potraviny. Vozidla DAF XG také převážejí částečné náklady zákazníkům v jižním Německu. V zemi, která tak velká jako Německo, se toto vše považuje za vnitrostátní dopravu. Každý řidič každý rok najede asi 120 000 kilometrů.
"Napjatě očekávali model DAF XG s prostornou kabinou, rovnou podlahou a výškou vnitřního prostoru více než dva metry. Nemohli se dočkat, až vyrazí na silnici s výkonem 483 koní a pohodlnou kabinou. Pro mou sestru a spoluředitelku firmy Philippu i pro mě je toto nákladní vozidlo dokonalou kombinací příznivé pořizovací ceny a nízkých provozních nákladů,“ říká Maximilian Leven.
Stále první
Jak již bylo řečeno, Schnugovým řidičům v jejich vozidlech DAF XG nic nechybí. V roce 2021 byla společnost DAF prvním výrobcem nákladních vozidel, který přetavil nové evropské předpisy v úspornější vozidlo s prostornější, luxusnější a především pohodlnou kabinou. Tato špičková nabídka „potěšení řidiče“ nezůstala bez povšimnutí. Ani společnost Schnug Logistic nešetřila na volitelných doplňcích – a je jasné proč, jelikož její řidiči jsou obvykle na silnicích celý týden a doma bývají pouze o víkendech.
Bezpečnost
Bezpečnost je u společnosti Schnug nejvyšší prioritou. Z toho důvodu jsou modely XG vybaveny digitálním kamerovým systémem DAF. Obrubníková a přední zpětná zrcátka byla nahrazena systémem DAF Corner View, který poskytuje řidiči bezkonkurenční pohled na to, co se děje před vozidlem a vedle něj na straně spolujezdce. Tím se výrazně zvyšuje kontrola řidiče nad vozidlem.
Nejvyšší priorita
Pro řidiče je nová digitální technologie ve vozidlech DAF obrovským skokem vpřed. Kromě digitálních kamer jsou jejich nová vozidla DAF vybavena také komplexním balíčkem funkcí ADAS, včetně systému EAB pro nouzové brzdění, asistenta udržování v jízdním pruhu a asistenta sledování mrtvého úhlu s detekcí chodců a adaptivního tempomatu. „Pro nás je bezpečnost silničního provozu nejvyšší prioritou,“ říká ředitel Leven.
Udržitelnost
Společnost Schnug pracuje na udržitelnosti už celé roky. Střechy jsou teď pokryté solárními panely, které generují energii pro interní použití. První hybridní a elektrická osobní auta již „tankují“ firemní solární energii. Společnost Schnug se v současné době připravuje na příchod elektrických vozidel a společnost DAF je zjevně také v hledáčku.
Optimální provozuschopnost
Ale do té doby musí vozidla každý den tvrdě pracovat. Kouzelná slova zní „optimální provozuschopnost“. Proto společnost Schnug uzavřela smlouvu o údržbě DAF MultiSupport CARE+ pro všech sedm vozidel řady XG. Údržbu provádí servisní partner Bauer Nutzfahrzeuge & Baumaschinen, který se nachází pouhých deset kilometrů od působiště společnosti.
„Ve vlastní dílně v hlavním sídle v Solingenu se provádí pouze drobné servisní a opravárenské práce, správa pneumatik a kontroly,“ vysvětluje vedoucí dílny Michael Scholdra. Zatím ale na vozidlech DAF XG příliš práce neměl. O důvod více, proč si společnost Schnug může pro svůj příští nákup znovu vybrat společnost DAF.

DAF XG⁺, XG a XF nové generace
Objevte vozidla DAF nové generace pro dálkovou a těžkou nákladní dopravu.