Společnost DAF respektuje vaše soukromí. Soubory cookie používáme k nejrůznějším účelům, jako jsou například funkce internetových stránek a podpora zacílení našich marketingových aktivit. na našich internetových stránkách i mimo ně. Pokud budete pokračovat v návštěvě našich internetových stránek, souhlasíte s naším používáním souborů cookie. Chcete-li však přizpůsobit své předvolby souborů cookie, klikněte na možnost „Změnit nastavení“ níže. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat. Další informace naleznete v našem Oznámení týkajícím se souborů cookie.
DAF Ecotwin

DAF Ecotwin/Ensemble

Automatická jízda vozidel v konvojích

 

EcoTwin/Ensemble

Automatická jízda vozidel v konvojích

V projektu EcoTwin společnost DAF ukazuje, že je možné nechat vozidla vybavená bezdrátovými systémy jet v těsné formaci díky velmi pokročilým technologiím Wifi-P, radarovým a kamerovým technologiím. Díky využití informací poskytovaných vedoucím vozidlem jsou vozidla v konvoji za ním schopna automaticky zrychlovat, brzdit a dokonce i řídit.

Snížení emisí CO2, zvýšení bezpečnosti a lepší propustnost dopravy – to jsou jen některé z hlavních výhod automatické jízdy vozidel v konvojích.

Když vedoucí vozidlo zabrzdí, zabrzdí i vozidla za ním, bez jakéhokoli viditelného zpoždění. Ve skutečnosti jsou tyto systémy na rozdíl od lidí neustále ve střehu a dokážou reagovat 25krát rychleji než ti nejlepší sportovci. To značně přispívá k bezpečnosti na silnicích.

Vozidla, která automaticky jedou v konvoji, jsou schopna jet velmi blízko za sebou díky využití inteligentní technologie. Tím vytvářejí obtékající proud vzduchu, který může vést k až 10% úspoře spotřeby paliva, přičemž stejný účinek se odráží i v poklesu emisí CO2. V důsledku ‘přítlačného’ efektu následujícího vozidla může vedoucí vozidlo také dosáhnout až 5 % úspory paliva a snížení emisí CO2.

 
 

 

Jiná řešení inteligentní logistiky

 

Truck in shopping mall

Městská distribuce 2050

Jak by mohla vypadat městská distribuce v roce 2050? Rozvážkové vozidlo budoucnosti má sloužit k zahájení dialogu. Jak se změní městská distribuce a jakou roli budou vozidla hrát?

DAF XF Euro 6

DAF EcoCombi

Již jezdí po silnicích ve Skandinávii, Nizozemsku, Belgii a v některých oblastech Německa: extra dlouhá vozidla, která se označují také jako EcoCombi.

DAF TelliSys

Tellisys

O 20 % větší nosnost pro kontejnerovou přepravu – právě to je schopen poskytnout prototyp TelliSys pro soupravy tahač/přívěs s ultra nízkým připojením točnice.

DAF Connect visual

Big data

DAF Connect, online systém pro správu vozového parku který monitoruje výkonnost vašeho vozového parku a řidičů v reálném čase. Zajišťuje maximální efektivitu, nejnižší možné náklady na palivo a velmi příznivé emise CO₂.